Doporučujeme pro základní školy

Domácí zvířata v zoo

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Pohádkový příběh, při kterém se děti seznámí se zástupci domácích, ale i dalších zvířat v zoo. Děti svou aktivitou mají za úkol vysvobodit princeznu a prince ze zakletí. Přijdou do kontaktu s vybranými druhy živých zvířat, dozvědí se o významu domácích zvířat pro člověka a poznávají přírodniny. 


Zvířata a jejich mláďata 

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně v Expozici Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznámí s určitými druhy zvířat, dozvědí se o životě ve zvířecích rodinách a naučí se jednotlivé členy zvířecích rodin pojmenovávat. Poslouchají i zvukové nahrávky. Po vyluštění tajenky závěrečné doplňovačky přijde na řadu ukázka kontaktního zvířete.

 

Lesní zvířátka - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Kde: částečně ve venkovním areálu zoo, částečně v lese, částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

V úvodní části probíhá diskuze o významu lesa, děti poznávají přírodniny a seznamují se se zástupci lesních zvířátek. Následuje bližší poznání lesních zvířat chovaných v Zoo Děčín. Tuto část doprovázejí hry a soutěžní otázky související s tématem. Druhá část programu nabízí v učebně ZooŠkoly zopakování informací o zvířatech, doplněné multimediální obrazovou prezentací a ukázkou zvukových projevů zvířat. V závěru proběhne ukázka kontaktního zvířete.


Na lovu s rysy a vlky

Doporučení: pro 2. až 4. tř. 

Místo: částečně v areálu zoo, částečně v lese

Délka: 2 hodiny

Děti při programu porovnávají vědomosti a síly ve dvou skupinách - jako rysové a vlci.  Při soutěžení se dozvídají zajímavosti ze života těchto dvou šelem, ale i dalších zvířat. Také poznávají přírodniny a nechybí ani ukázka kontaktního zvířete.

 

Stopy zvířat 

Doporučení: pro 3. až 5. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznamují s druhy zvířecích stop. Poslouchají při tomto programu také zvukové nahrávky a poznávají přírodniny. V pracovním listu se naučí jednotlivé typy stop správně přiřadit k určitým zvířatům. Nechybí ukázka kontaktního zvířete.

 

Ptačí stezka 

Doporučení: pro 3. až 5. tř.

Místo: částečně ve venkovním areálu zoo, částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

Program přibližuje žákům zástupce vodního ptactva, exotického ptactva, dravců a ptáků našich lesů. Děti během společné procházky po zoo vyplňují pracovní listy a seznamují se s rozdílnostmi mezi ptáky a s některými zajímavostmi z jejich života. Na závěr mají žáci v učebně možnost bližšího seznámení se s přírodninami souvisejícími s tématem. Uslyší také nahrávky zvukových projevů některých ptáků a bude jim představeno kontaktní zvíře.


Rekordmani světa zvířat 

Doporučení: pro 3. až 6. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Děti se seznamují s výjimečnými zvířaty Zoo Děčín a způsobem jejich života. Poznají tak např. největší kočkovitou šelmu Evropy, největšího zástupce hlodavců atd. Kromě zajímavých zvířecích zástupců děčínské zoo program zmiňuje i další rekordmany ze světa zvířat. Své poznatky si děti zaznamenávají do pracovních listů. V programu je také prostor na ukázku kontaktního zvířete.

 

Ekologie 

Doporučení: pro 3. až 6. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny (včetně půlhodinového filmu), nebo 1,5 hodiny (bez filmu)

Děti se seznámí s pojmem ekologie, dotkneme se problému ochrany životního prostředí, zopakujeme třídění odpadu a jeho recyklaci. Žáci se také seznámí pomocí obrazové prezentace s ohroženými druhy zvířat chovanými v Zoo Děčín. Na závěr je možnost zhlédnutí filmu s tématikou třídění a využití odpadu. Ukázka kontaktního zvířete je také součástí programu.


Mezi vlky 

Doporučení: pro 5. a 6. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznámí se životem vlků, způsobem jejich lovu a uspořádáním ve smečce. Samy pracují ve skupinách – smečkách, a to s použitím různého obrazového materiálu. Mají k dispozici ukázky přírodnin, zvukové nahrávky, pracují s mapou a mají možnost ukázky drobného kontaktního zvířete. Pozorovat živé vlky přímo v expozici zoo je doporučováno, to už ale bez lektora/lektorky.

 

Putování po Národním parku České Švýcarsko - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 4. a 5. tř.

Místo: částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou) a částečně ve venkovním areálu

Délka: 2 hodiny

Program nejprve přiblíží dětem téma ochrany přírody, seznámí je s jednotlivými národními parky ČR a se zástupci zvířat žijících v NP ČŠ. Během této části vyplňují žáci pracovní listy, v nichž nechybí křížovka nebo slepá mapa. Na závěr části, která je realizována v učebně, proběhne ukázka kontaktního zvířete. Poté následuje lektorem/lektorkou komentovaná prohlídka Expozice Českosaského Švýcarska přímo v areálu děčínské zoo. 


Putování po Národním parku České Švýcarsko - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 6. až 8. tř.

Místo: částečně ve venkovním areálu a částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

V první části programu žáci při procházce expozicí zoo aktivně vyhledávají informace nejen o fauně NP České Švýcarsko. Ve skupinkách plní lektorem/lektorkou zadané úkoly. V učebně následuje shrnutí informací, a to formou prezentace. Zároveň se děti seznámí s národními parky ČR a některými zajímavostmi NP České Švýcarsko. Nechybí ukázka kontaktního zvířete.


Abeceda zvířat

Doporučení: pro 3. – 9. tř. ZŠ a SŠ

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: variabilní, pro mladší děti doporučujeme 1 hodinu, pro starší 2 hodiny

Živočišná říše čítá obrovské množství rozmanitých druhů. V tomto výukovém programu si žáci a studenti prověří jejich znalost formou soutěže, připomenou si některé známé druhy živočichů, ale poučí se i o těch neznámých. Nebude chybět ani ukázka kontaktního zvířete.

 

Patenty a vynálezy přírody 

Doporučení: pro 6. až 9. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Program přivede žáky k zamyšlení nad výbavou jednotlivých zvířat a nad jejich schopnostmi. Budou vyplňováním pracovních listů odhalovat tajemství možného vzniku jednotlivých předmětů či nástrojů, které člověk běžně používá a k jejichž výrobě zřejmě našel předlohu v přírodě. Část programu je pak zaměřena na třídění zvířat podle jednotlivých znaků. Děti se ve skupinkách vydávají po zoo samy načerpat informace. Ukázka kontaktního zvířete přijde na závěr programu.

 

Ohrožená zvířata

Doporučení: pro 7. až 9. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Během úvodní diskuze mohou žáci vyjádřit své názory na práva zvířat. Dozvědí se více o poslání a funkci zoologických zahrad. Seznámí se s úlohou záchovných programů. Budou jim předány bližší informace o některých ohrožených zvířatech chovaných v Zoo Děčín. V programu je zařazena i ukázka kontaktního zvířete.


Světem obojživelníků

Doporučení: 6. až 9. tř. a pro SŠ

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 3 hodiny

Program představuje formou přednášky a diskuse třídu obojživelníků. Zaměřuje se na vysvětlení a obeznámení se slovem obojživelník. Dále na osídlení souše prvními obratlovci. Zmiňuje se o evoluci stavby těla obratlovců i vývoj jednotlivých druhů obojživelníků. Žáci a studenti vyplňují pracovní listy. Také nechybí ukázka kontaktního zvířete.

 

Autor: Alena Houšková | Aktualizováno: 31.01.2018
Nahoru
<únor>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28  

Doporučujeme pro základní školy

Domácí zvířata v zoo

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Pohádkový příběh, při kterém se děti seznámí se zástupci domácích, ale i dalších zvířat v zoo. Děti svou aktivitou mají za úkol vysvobodit princeznu a prince ze zakletí. Přijdou do kontaktu s vybranými druhy živých zvířat, dozvědí se o významu domácích zvířat pro člověka a poznávají přírodniny. 


Zvířata a jejich mláďata 

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně v Expozici Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznámí s určitými druhy zvířat, dozvědí se o životě ve zvířecích rodinách a naučí se jednotlivé členy zvířecích rodin pojmenovávat. Poslouchají i zvukové nahrávky. Po vyluštění tajenky závěrečné doplňovačky přijde na řadu ukázka kontaktního zvířete.

 

Lesní zvířátka - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 1. a 2. tř.

Kde: částečně ve venkovním areálu zoo, částečně v lese, částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

V úvodní části probíhá diskuze o významu lesa, děti poznávají přírodniny a seznamují se se zástupci lesních zvířátek. Následuje bližší poznání lesních zvířat chovaných v Zoo Děčín. Tuto část doprovázejí hry a soutěžní otázky související s tématem. Druhá část programu nabízí v učebně ZooŠkoly zopakování informací o zvířatech, doplněné multimediální obrazovou prezentací a ukázkou zvukových projevů zvířat. V závěru proběhne ukázka kontaktního zvířete.


Na lovu s rysy a vlky

Doporučení: pro 2. až 4. tř. 

Místo: částečně v areálu zoo, částečně v lese

Délka: 2 hodiny

Děti při programu porovnávají vědomosti a síly ve dvou skupinách - jako rysové a vlci.  Při soutěžení se dozvídají zajímavosti ze života těchto dvou šelem, ale i dalších zvířat. Také poznávají přírodniny a nechybí ani ukázka kontaktního zvířete.

 

Stopy zvířat 

Doporučení: pro 3. až 5. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznamují s druhy zvířecích stop. Poslouchají při tomto programu také zvukové nahrávky a poznávají přírodniny. V pracovním listu se naučí jednotlivé typy stop správně přiřadit k určitým zvířatům. Nechybí ukázka kontaktního zvířete.

 

Ptačí stezka 

Doporučení: pro 3. až 5. tř.

Místo: částečně ve venkovním areálu zoo, částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

Program přibližuje žákům zástupce vodního ptactva, exotického ptactva, dravců a ptáků našich lesů. Děti během společné procházky po zoo vyplňují pracovní listy a seznamují se s rozdílnostmi mezi ptáky a s některými zajímavostmi z jejich života. Na závěr mají žáci v učebně možnost bližšího seznámení se s přírodninami souvisejícími s tématem. Uslyší také nahrávky zvukových projevů některých ptáků a bude jim představeno kontaktní zvíře.


Rekordmani světa zvířat 

Doporučení: pro 3. až 6. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Děti se seznamují s výjimečnými zvířaty Zoo Děčín a způsobem jejich života. Poznají tak např. největší kočkovitou šelmu Evropy, největšího zástupce hlodavců atd. Kromě zajímavých zvířecích zástupců děčínské zoo program zmiňuje i další rekordmany ze světa zvířat. Své poznatky si děti zaznamenávají do pracovních listů. V programu je také prostor na ukázku kontaktního zvířete.

 

Ekologie 

Doporučení: pro 3. až 6. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny (včetně půlhodinového filmu), nebo 1,5 hodiny (bez filmu)

Děti se seznámí s pojmem ekologie, dotkneme se problému ochrany životního prostředí, zopakujeme třídění odpadu a jeho recyklaci. Žáci se také seznámí pomocí obrazové prezentace s ohroženými druhy zvířat chovanými v Zoo Děčín. Na závěr je možnost zhlédnutí filmu s tématikou třídění a využití odpadu. Ukázka kontaktního zvířete je také součástí programu.


Mezi vlky 

Doporučení: pro 5. a 6. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Děti se seznámí se životem vlků, způsobem jejich lovu a uspořádáním ve smečce. Samy pracují ve skupinách – smečkách, a to s použitím různého obrazového materiálu. Mají k dispozici ukázky přírodnin, zvukové nahrávky, pracují s mapou a mají možnost ukázky drobného kontaktního zvířete. Pozorovat živé vlky přímo v expozici zoo je doporučováno, to už ale bez lektora/lektorky.

 

Putování po Národním parku České Švýcarsko - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 4. a 5. tř.

Místo: částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou) a částečně ve venkovním areálu

Délka: 2 hodiny

Program nejprve přiblíží dětem téma ochrany přírody, seznámí je s jednotlivými národními parky ČR a se zástupci zvířat žijících v NP ČŠ. Během této části vyplňují žáci pracovní listy, v nichž nechybí křížovka nebo slepá mapa. Na závěr části, která je realizována v učebně, proběhne ukázka kontaktního zvířete. Poté následuje lektorem/lektorkou komentovaná prohlídka Expozice Českosaského Švýcarska přímo v areálu děčínské zoo. 


Putování po Národním parku České Švýcarsko - Program nelze v současné době realizovat, děkujeme za pochopení.

Doporučení: pro 6. až 8. tř.

Místo: částečně ve venkovním areálu a částečně v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou)

Délka: 2 hodiny

V první části programu žáci při procházce expozicí zoo aktivně vyhledávají informace nejen o fauně NP České Švýcarsko. Ve skupinkách plní lektorem/lektorkou zadané úkoly. V učebně následuje shrnutí informací, a to formou prezentace. Zároveň se děti seznámí s národními parky ČR a některými zajímavostmi NP České Švýcarsko. Nechybí ukázka kontaktního zvířete.


Abeceda zvířat

Doporučení: pro 3. – 9. tř. ZŠ a SŠ

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: variabilní, pro mladší děti doporučujeme 1 hodinu, pro starší 2 hodiny

Živočišná říše čítá obrovské množství rozmanitých druhů. V tomto výukovém programu si žáci a studenti prověří jejich znalost formou soutěže, připomenou si některé známé druhy živočichů, ale poučí se i o těch neznámých. Nebude chybět ani ukázka kontaktního zvířete.

 

Patenty a vynálezy přírody 

Doporučení: pro 6. až 9. tř.

Místo: ve venkovním areálu zoo

Délka: 2 hodiny

Program přivede žáky k zamyšlení nad výbavou jednotlivých zvířat a nad jejich schopnostmi. Budou vyplňováním pracovních listů odhalovat tajemství možného vzniku jednotlivých předmětů či nástrojů, které člověk běžně používá a k jejichž výrobě zřejmě našel předlohu v přírodě. Část programu je pak zaměřena na třídění zvířat podle jednotlivých znaků. Děti se ve skupinkách vydávají po zoo samy načerpat informace. Ukázka kontaktního zvířete přijde na závěr programu.

 

Ohrožená zvířata

Doporučení: pro 7. až 9. tř.

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 1 hodina

Během úvodní diskuze mohou žáci vyjádřit své názory na práva zvířat. Dozvědí se více o poslání a funkci zoologických zahrad. Seznámí se s úlohou záchovných programů. Budou jim předány bližší informace o některých ohrožených zvířatech chovaných v Zoo Děčín. V programu je zařazena i ukázka kontaktního zvířete.


Světem obojživelníků

Doporučení: 6. až 9. tř. a pro SŠ

Místo: v učebně ZooŠkoly (prosíme přezůvky s sebou), nebo případně v klubovně Expozice Rajské ostrovy

Délka: 3 hodiny

Program představuje formou přednášky a diskuse třídu obojživelníků. Zaměřuje se na vysvětlení a obeznámení se slovem obojživelník. Dále na osídlení souše prvními obratlovci. Zmiňuje se o evoluci stavby těla obratlovců i vývoj jednotlivých druhů obojživelníků. Žáci a studenti vyplňují pracovní listy. Také nechybí ukázka kontaktního zvířete.